FÅ SVAR PÅ DINA FRÅGOR
Behöver du hjälp eller har du frågor om till exempel våra produkter, leverans eller andra vanliga frågor, så kan du enkelt hitta svar på de flesta här på sidan. Om du inte hittar det du letar efter, är du alltid välkommen att kontakta oss direkt!
ORDRAR
När du har lagt din beställning, får du automatiskt ett e-postmeddelande med bekräftelse på din order. Detta e-postmeddelande kan dock hamna i skräppostfiltret, så det är alltid en bra idé att kontrollera din skräppostmapp.
Om du inte har fått ett e-postmeddelande med din orderbekräftelse, eller om du har frågor om den status som visas när du spårar ditt paket, är du mer än välkommen att kontakta vår kundtjänst direkt, och vi kommer att göra vårt bästa för att vägleda och hjälpa dig.
Tyvärr har vi inte möjlighet att ändra i din order eller de uppgifter som har angivits, eftersom våra orderprocesser körs automatiskt. Om du har angett en felaktig adress kan vi försöka ändra uppgifterna om du informerar oss om detta så snabbt som möjligt. Om detta inte är möjligt i tid, kommer vår leveranspartner oftast att returnera paketet till oss, och från det kommer vi att återbetala dig för ordern.
Om du ångrar ditt köp kan du göra följande:
1. Du kan vägra mottagandet, varefter paketet automatiskt skickas tillbaka till oss.
2. Du kan ta emot paketet och kontakta vår kundtjänst som kan hjälpa dig med en gratis returetikett.
LEVERANS
Skulle det hända att du inte har fått ditt paket 3 arbetsdagar efter att du har lagt din beställning, kan det bero på antingen förseningar hos leveranspartnern eller hög belastning på vårt lager. Du är mer än välkommen att kontakta oss när som helst, så kan vi se till att du får dina varor så snabbt som möjligt.
Hos ZENBED™ levererar vi inom 1-3 arbetsdagar efter att din order har lagts, såvida det inte handlar om en förbeställning. Vid särskilda kampanjer, såsom rea, Black Friday eller liknande, kan det i sällsynta fall uppstå förlängd leveranstid. Skulle detta vara fallet kommer du att informeras om detta.
Så snart din order har skickats får du ett e-postmeddelande med spårningsinformation för din order. Observera att det kan ta upp till 24 timmar innan spårningslänken kan ge dig information.
När du gör ett köp på vår webbplats kommer vi alltid att erbjuda dig minst ett fraktalternativ som är gratis. Men på grund av många förfrågningar från våra kunder erbjuder vi också andra fraktalternativ som är mer flexibla än de vanliga. Dessa fraktalternativ är dock dyrare än de vanliga, men erbjuds så att du fritt kan välja det som passar dig bäst. I detta fall tar vi dock ut en liten avgift för de dyrare fraktalternativen för att täcka skillnaden mellan en standardfrakt och det premiumfraktalternativ du själv har valt.
RETURER
Vi erbjuder 100 dagars returrätt, vilket också gäller även om du har använt produkten. Det ska därför förstås som en nöjdhetsgaranti. Gillar du inte produkten, eller är du inte nöjd med funktionen på produkten, ger vi dig pengarna tillbaka så snart vi har fått produkten i retur. Det är enkelt och smidigt.
Om du vill returnera eller reklamera en produkt, behöver du bara kontakta vår kundtjänst på service@zenbed.se eller i vårt kontaktformulär, som du kan hitta här: https://zenbed.se/pages/kontakta-oss
Kom ihåg att ange ditt ordernummer för snabbast möjliga hantering av din förfrågan.
Observera att det inte är möjligt att returnera fysiskt på vår adress, eftersom vi uteslutande är en onlinebutik och därför inte har en fysisk butik.
Vi behandlar din returorder så snabbt som möjligt när den har kommit till vårt lager. Det kan ta upp till 14 dagar från att du har skickat din returorder till att vi har återbetalat pengarna till dig. Det beror på din egen bank när pengarna är tillgängliga på ditt konto. Du kommer därefter att få ett e-postmeddelande när din återbetalning har behandlats. Beloppet överförs till samma betalningsmedel och/eller samma betalningsalternativ som du använde vid köpet.
Både du och/eller mottagaren av gåvan är alltid välkommen att returnera produkten. För att returnera produkten behöver ni bara kontakta vår kundtjänst med ordernumret, så kan vi hjälpa till med en gratis returetikett. Observera att vi endast kan återföra pengarna till det kort som varan har betalats med.
Det är tyvärr inte möjligt att byta en vara. Du kan dock returnera din order, och vi kommer att återbetala ditt köp, så att du kan göra en ny beställning på den önskade produkten.
Du kan också skriva till vår kundtjänst på service@zenbed.se och vi kommer att försöka hitta en lösning som fungerar för dig.
Hos ONYX COOKWARE™ har vi en strikt kvalitetskontroll och testar regelbundet våra produkter. Skulle du ändå behöva reklamera en vara, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på service@zenbed.se
När du reklamerar en vara, vänligen beskriv detaljerat vad reklamationen gäller samt bifoga en bild eller en video av reklamationen. Du kommer därefter att få ett e-postmeddelande från vår kundtjänst som hjälper dig med din situation på bästa möjliga sätt.
Kom ihåg att ange ditt ordernummer för snabbast möjliga hantering av din reklamation.
BETALNING
Vi erbjuder flera betalningsalternativ inklusive kortbetalning med VISA, Mastercard och Klarna.
På vår hemsida i kassan, kommer du på vänster sida att behöva fylla i dina uppgifter och information, såsom namn, adress och e-post. På höger sida kommer du att kunna se de produkter du håller på att köpa, och under denna funktion kommer du att se ”Presentkort eller Rabattkod”. I detta fält anger du ditt presentkort eller rabattkod och trycker på ”Använd” – så kommer rabatten automatiskt att dras av från ditt totala orderbelopp.
Oftast kan det bero på vilken webbläsare man använder när man gör köpet. Försök därför att använda antingen Google Chrome, Safari eller Mozilla Firefox. Om detta inte löser problemet, kan det vara en teknisk fel. Kontakta därför gärna vår kundtjänst på service@zenbed.se
GARANTI
Hos ZENBED™ har vi en 3-års garanti på alla våra produkter. Denna garanti täcker alla aspekter av våra produkter.
ÖVRIGT
För att uppnå de stora rabatterna vi annonserar med, behöver du bara följa nedanstående steg-för-steg guide:
1. Hitta den produkt du vill köpa på hemsidan – Det kan till exempel vara en tyngdtäcke.
2. Klicka på produkten och scrolla ner tills du ser en meny med massor av tillbehör.
3. Markera de tillbehörsalternativ du önskar till din produkt och tryck sedan på ”Lägg till i korgen”.
4. När du har lagt till din huvudprodukt inklusive önskat tillbehör, kan du gå till din korg på höger sida (se kundvagnsikonen), och därifrån fortsätta till kassan.
Våra produkter tillverkas främst i Asien. Vårt huvudkontor och lager ligger i Sorø, och det är härifrån alla beställningar skickas ut.
Har du frågor eller behöver andra upplysningar som du inte kunde hitta med hjälp av ovanstående frågor? Kontakta oss gärna med hjälp av vårt kontaktformulär: https://zenbed.se/pages/kontakta-oss eller på: service@zenbed.se
Hos ZENBED™ har vi ett urval av huvudkuddar som är designade för att passa dina behov. Om du är osäker på vilken huvudkudde du ska välja, kan du få en uppfattning utifrån följande modeller:
Cool Kudden Classic: Vår Classic Kudde är den perfekta kombinationen av den senaste teknologin, med det välkända i en klassisk form. Välj vår Classic Kudde om du är bekväm med det du är mest van vid.
Cool Kudden Contour: Vår Contour Kudde har en mångsidig form som är särskilt vänlig mot dem som har problem med nacken. Nackförlängningen och mittkanalen ger dig optimalt stöd för din nacke och kropp, medan vågformen på resten av kudden lägger till ännu mer flexibilitet.
Cool Kudden Curve: Vår Curve Kudde är den mest flexibla kudden, med en bra all-around-form. Med dess olika storlekar av kurvor på kudden har du möjligheten att välja en mängd olika positioner. Med denna kudde kan du enkelt göra små justeringar genom att vrida eller flytta kudden.
Cool Comfort: Vår Cool Comfort Kudde är helt justerbar i både form och höjd. Det innebär att du alltid kan lägga till och/eller ta bort memory foam remsor i din kudde, för att skapa den bästa anpassningen efter ditt behov.
På våra Cool Kuddar är det inte möjligt att justera i hårdheten på kuddarna. Men på vår Cool Comfort Kudde, som är vår helt justerbara kudde, kan du enkelt och enkelt både ta bort och lägga till extra memory foam, som skapar precis den hårdhet och höjd du önskar i din huvudkudde.
För att välja den mest idealiska tyngdtäcket, bör du sikta på att det väger omkring 10% av din kroppsvikt. Till exempel, om du väger 70 kg, rekommenderas en filt på 7 kg. Men överväg alltid din personliga komfort, eftersom man kan föredra lite lättare eller lite tyngre alternativ.
Det är viktigt att påpeka att det bara är själva kuddfodralet som är tvättbart. Detta gäller både det inre och yttre kuddfodralet. Kuddfodralet kan tvättas vid 40°C i tvättmaskinen. Det är dock inte möjligt att torktumla fodralet.
När det gäller Cool Kuddarna rekommenderar vi att torka av dessa med en fuktig trasa. Här kan du eventuellt lägga till lite tvättmedel.